Wednesday, August 10, 2011

Mr. LAGERFELD FOR THE MASSES, I mean Macy’s

It can get any better than that.

Mr. Lagerfeld, Chanel’s designer and one of the most talented designers in the fashion industry is again designing for the mainstream market. His first venture in the mass market was in 2004 when Lagerfeld partnered with H&M for a limited run. Now, he has joined efforts with Macy’s to create a capsule collection made of 45 looks that will be in stores on Aug 30th. The collection is very affordable and priced from $US50 to $US170.
Check it out the preview of the collection Macy’s has released and let me know what you think. Will you be camping outside Macy’s? Too bad we don’t have a Macy’s in Canada; otherwise I would be there too.

Image source:fashionista.com

But I was asking myself: why Lagerfeld chose Macy’s?
Here is his answer: “To me Macy’s is the perfect department store in the US where everybody can find what they’re looking for without ruining their budget”. Good for us. Great design pieces at affordable prices. ☺

Oi meninas,
Karl Lagerfeld, o estilista da Chanel, criou uma coleção para Macy's Americana. Esta é a segunda vez que o famoso estilista cria uma coleção para o mercado fast-fashion, o debut de Karl foi com a empresa H&M em 2004.
A coleção cápsula para a Macy’s tem 45 modelos e será lançada dia 30 de Agosto e os preços variam de $ US 50 a $US 170.

Fiquei me perguntando o porque da parceria do estilista com a Macy’s . Até porque eu acho a Macy’s uma loja de departamento meio caída e que investe muito pouco em qualidade e design.
Esta foi a resposta do designer: “Para mim Macy’s é a uma loja de departamento perfeita nos Estados Unidos onde todo mundo pode achar o que está procurando por um preço acessível e sem arruinar com o orçamento. Com certeza o preço da coleção da Macy's é muito mais atrativo do que uma peça Chanel.

Imagens:www.fashionista.com

E aí vocês gostaram das peças? Fica a dica pra quem está de viagem marcada para os Estados Unidos pois vale a pena entrar na fila da Macy’s para ter uma peça assinada por Karl e com um preço acessível. Uma pena que a Macy’s não tem lojas no Canadá.
Se você tiver a oportunidade de ir shopping nos estados unidos, se joga e arrasa!!!!

Tweet This Post

0 comments: